از ارزیابی عملکرد فرار نکنید!

خرید بک لینک

چرا تا حرف از ارزیابی عملکرد در سازمان پیش میآید همه جا میخورند و سعی میکنند که از این موقعیت فرار کنند؟ چرا همه به هم میگویند چرا این ارزیابی عملکرد رو حذف نمیکنند و اصلا این ارزیابی چه فایدهای دارد؟... این در حالی که ارزیابی عملکرد برای شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آنها و از این طریق ایجاد کردن انگیزه برای بهبود عملکرد آنان است و این ترس ناشی از این است که مدیران از ارزیابی عملکرد برای کنترل کار کارکنان استفاده میکنند.

بر خلاف تصوری که از ارزیابی عملکرد وجود دارد باید گفت که کارکنان شایسته و با عملکرد بالا به نظام ارزیابی عملکرد بیشتر علاقه نشان میدهند و از آن استقبال میکنند؛ زیرا که ارزیابی عملکرد به آنان این امکان را میدهد تا شایستگیهای خود را در سازمانشان بیشتر نشان دهند. با این حال بیشتر سازمانها از اینکه کارکنان خود را مورد ارزیابی عملکرد قرار دهند نیز واهمه دارند و دلیل آن هم این است که کارکنان بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد ممکن است رنجیده خاطر شوند و این باعث شود که بازدهی آنان کاهش یابد و بهرهوری سازمان را تحت تاثیر قرار دهد.

ارزیابی عملکردیکی از راه حلهای این مشکل این است که کارکنان باید از اهداف سازمان و شخص ارزیابی کننده آگاه شوند و بدانند که این ارزیابی به خاطر تغییر روشهای غیر استاندارد و غیر اصولی به روشهای استاندارد و اصولی است که...

برای مشاهده ی ادامه ی مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید


برچسبها: پدیده تبار , ارزیابی عملکرد , لیست کارگاه و دوره آموزشی , دوره مدیریتی خالق و نخستین برگزار کننده سمیتئاتر ...

ما را در سایت خالق و نخستین برگزار کننده سمیتئاتر دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 126 تاريخ: شنبه 7 مرداد 1396 ساعت: 16:01

صفحه بندی